En riktigt god vän

Igår kväll hade jag en sån där riktigt skön fredagkväll med en sån där riktigt god vän.
Vi jobbade ihop på McDonalds för ca 15 år sedan, Det var jag Stefan och Ebou och vi håller ihop än.
Har man jobbat ihop, treskift på heltid på McD då vet man allt som är värt att veta om varandra. Man kan säga vad som helst till varandra(glömmer inte när jag riktigt deppad berättade mina bekymmer för Stefan. Han lyssnade log sedan stort och sade; av alla mina vänner är du den som misslyckats mest. Vem som hlst annan hade sårat mig med dylik kommentar. Nu kände jag bara en förvissning om att läget var inte värre än att jag skulle klara upp situationen,och visst gjorde jag det!)
Man har sett alla sinnesstämningar,pratat om allt ,dock inte gjort allt...
Så, Stefan skulle gifta sig idag och var upptagen så det var jag och Ebou.
Båda riktigt trötta, han efter tuff jobbvecka, jag efter lång torsdag plus första friskis o svettis passet sen i februari!
Men i sällskap med en riktig vän kan man säga; Ska vi verkligen ner till stan?
Så vi blev hemma, åt havregrynsgröt med ett litet glas rosé till och bara pratade av oss.
Riktigt goda vänner är värda mycket!

Godnatt nu!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0