Moster och mammadag idag!

Idag har jag barnvaktat lilla pyret!
Det var så mysigt och hon är så fin. Det är mysigt med en
liten bebis på köksbordet medans man grejar i köket.
K1 passade på att baka ckokladmuffins. Det såg så härligt ut
Bakplåt, skål med chokladsmet lite andra baksaker och så en
liten bebis mitt uppe i allt.
Pyret har växt på sig bra nu både på längden och bredden.
K2 var hos momomon i stockholm med bästa mostern och fick åka
både buss och tunnelbana. Jättenöjd tror jag.
Bästa mostern är verkligen helt bäst!

Jag var med K1 till skolan ett par timmar idag också, Det var jätteroligt!
Först historia,sen matte och efter morgonrasten musik.
Slutade med att jag gick hem med tre inbokade dagar som jag
ska jobba i skolan!
Det var flera år sen jag jobbade i skolan sist. Har saknat det emellanåt.
Det är roligt att undervisa, gillar mellanstadiet bäst. Då kan de en hel del
men har inte hunnit bli less än. Man kan berätta något spännande och de
frågar efter mer.
När jag ringde min chef för att byta ett skift och ta tjänstledigt ett annat
Klämde hon i med ett:
-Men vad roligt! se det här som utveckling nu! Det här är jättebra!
Har de ingen tjänst åt dig där?
Jag kunde inte annat än att dra på smilbanden. Kul att man är poppis
hos chefen!

Lillebror håller på att emigrera till Östersund på allvar nu. Har till och med
sagt upp sig på jobbet!
Han har ett jobb på gång där uppe och köpt lägenhet! Modigt!
Nu håller jag tummarna!
Mamma fastnar nog i Kalix ett tag i sommar och syrran ska också till
östersund för att jobba i sommar. Det är norrut som gäller
helt enkelt!

Nu är klockan hundra!
Ha det gott!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0