Boktips

Vet inte var jag ska börja, Det hann hända så mycket idag.
Bra saker, men jag måste tänka!
Ja, vi skippar idag och tar ett boktips!
Jag har just läst Homeros Odysséen, superbra!
Man kan tro att den ska vara svårläst, men icke!
Och den innehåller ALLT! Spänning, romantik, monster,
gudar och gudinnor, kloka ord, hjältar och mycket
mycket mer.
En väldigt underhållande bok!
Nu ska jag ta itu med Iliaden, jag vet att det är den man borde
läsa först, Odysséen handlar ju om de strapatser Odysseus
går igenom efter kriget i Troja.
Men Iliaden är tydligen lite svårare så jag tog dem i omvänd
ordning.

Nej, det blev kort idag.
En sista pink med hunden och sen får det ta och bli godnatt.
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Kayleigh<333

hejhej mamma!!

ja den låter bra!!

Ja då blir tissi glad!!=) puss//kayleighs.blogg.se

2009-11-08 @ 17:25:49
Postat av: Marie

Fast du tyckte den var lite läskig när jag läste högt om hur det gick till när Odysseus kom till cyklopernas ö. Puss hjärtat!

2009-11-08 @ 20:15:10
URL: http://mynameismarie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0