I en annan tid i en annan värld kommer också jag att förstå (kanske..)

Lillasyster Mimma är hemma och det mina damer och
herrar innebär inte mindre än att mina bilder på mobilen
finns nerladdade på datorn!!!
Hurra Hurra Hurraaa!!
Farbror Kjell är icke att förglömma i processesen, det var
han som tog mittendelen och ingen mindre än jag själv(!)
kom på den näst avslutande delen med hur man markerade
alla bilderna, men sen steg paniken!
K1 fick springa och hämta Mimma medans jag höll knappen intryckt.
Det gällde att inte släppa tänkte jag, och hejade på K1 att få
Mimma att skynda sig, jättemycket!
Mimma hann, klappade mig på axeln och sa:
- Det är lungt, du kan släppa knappen, Om man trycker
ctrl+a Så markeras allt på en gång.
-Slappna av nu.

Det låter inte klokt jag vet, men jag blir verkligen hur stressad
som helst av datorer.
Jag förstår inte ett smack, finner ytterst lite logik i det hela
och hur man kan välja att chatta istället för att prata i telefon
förstår jag inte alls.
Båda händerna blir låsta så jag kan inte vara särskilt effektiv,
till exempel laga mat samtidigt som jag pratar.
Och eftersom jag inte kan höra rösten
vet jag inte alls hur vederbörande egentligen mår och värst av allt
man kan faktiskt inte ens vara säker på vem man pratar med!
Jenny 25 kan visa sig vara Janne 47!
"Call me oldfashion" Men jag vill höra eller se den jag pratar med.

Vilket utbrott det blev!
Nåväl känner mig lite på hugget, har haft 45 effektiva minuter
i spåret följt av armhävningar och situps hemma.
Jätteskönt!

Men nu ska vi ta lite bilder!

Det är bra att ha en god vän!


Moster bild!

 
K2 och småkalvarna


K1 och ytterligare en favoritko

 

Öland!



Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0