Storbak!

Rubriken syftar inte till att jag eller någon annan skulle
ha en sällsamt stor bak.
Nej, idag var det STORBAK som gällde!
På fredag fyller K2 4 år och nästa söndag är det julmarknad
i björklinge. K1s klass ska ha ett eget stånd och försöka dra
in lite pengar till klasskassan så det är bara att baka och idag
passade det bra.
Grått och regnigt ute, varmt och gott inne!
K1 ville baka bullar, och det gjorde hon verkligen!
Fixade rubbet själv! Mammahjärtat klappade så stolt när hon
knådade degen som vilken bagartant som helst!
Vi har alltid bakat men det här var första gången hon gjorde
ett helt bak alldeles själv!
Och inte nog med det!
Medans bulldegen jäste snodde hon ihop en mjuk pepparkaka!
Ja, jag vill ju inte låta skrytsam men när bullar och kaka var färdiga
slog hon ihop en sats grahamsbullar till frukosten imorgon...

Och jag själv då?
Jodå tre satser kakdeg samt lite annat pyssel med K2!
Nu ska jag dricka the!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Pär

Vad flitiga och duktiga ni är! Verkar som att K1 har yrkesvalet klart för sig redan nu! =)

2009-11-16 @ 14:50:06
URL: http://lps.blogg.se/
Postat av: Marie

Det var en riktig mysdag som avslutades med årets första glögg =)

2009-11-16 @ 19:02:45
URL: http://mynameismarie
Postat av: Kayleigh<333

ja de va mysigt de!!<3

2009-12-30 @ 22:28:33
Postat av: kayleigh!!<33

skriv nått nytt nån gong!!=)

2010-01-06 @ 14:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0