Nu var det längesen!


Hallå!
Jag har alldeles kommit av mig med skrivandet.
Det har hänt så mycket att det har kännts nästintill omöjligt
att välja vad jag ska skriva och de bästa inläggen har som
vanligt blivit till och försvunnit igen när datorn har varit långt ifrån.
Jul har det varit och nytt år har det blivit.
Vi hade en väldigt mysig nyårsfest. Ungefär hälften av de som var
bjudna blev sjuka och fick stanna hemma.
Tråkigt men vi slapp bära upp trädgårdsmöbler och extra stolar...
God mat och dryck, tävlingar, några raketer, champagne och fina
var vi förstås.
Våran fantastiska hund hade vi tränat med smällare och korv ett par
dagar innan nyårsaftonen.
Det var smart för i år var hon inte så rädd, hon stod
faktiskt ute i trädgården med oss under tolvslaget.
Tre prinskorvar och lite hundgodis så var läget helt ok!
Kändes skönt, jag tycker så synd om de djur som lider när raketer
och smällare skjuts av.

Riktigt dunderbrakförkyld var  jag i mellandagarna, det är värt att nämna
för jag fick faktiskt feber!
Det händer nästan aldrig men 38 grader kom jag upp i!

Ja, det har hänt en hel del men om jag sållar lite utav det senaste...

Johanna den fantastiska har kommit hem och inte bara kommit hem,
KÖRT hem! Japp, körkortet som i en liten ask!!

Har varit i Bäsna och hälsat på. Det var jättemysigt! Snö, kortspel och ALLA
brorsorna! Det värmde gott!!

K1 har jobbat hårt hos moster Solweig i en vecka nu!  Saknar mitt
lilla(fast numera ganska stora) hjärta!

K2 växer massoroch är en mycket mallig storkrusin!

Jag är jätte mycket moster för just nu är lill krusinen Pyret Rigmor här!
Det är så bäst! Massa gos och leenden och sen bara lämnar man över
och får sova för att sen få vakna till nya leenden! Helt fantastiskt!
Tror att jag ska ta mina barn och Pyret med till momomon på måndag
för då är jag moster hela dagen!

Något lite extra stort hände igår.
På eftermiddagen plongade det till i mobilen och jag läste följande sms:
"Hej kära syster, Vill du veta vad jag och Elli har gjort?
Vi har förlovat oss vid ångbåtsbryggan idag på våran 2 och 1/2 årsdag."

Jag blev så glad!
Det är så härligt! De är unga men de är så bra tillsammans, gör bra saker
tillsammans och jag tror att det här kan bli riktigt bra!

Nu ska jag göra lite kaffe, Gott Nytt på er, jag hoppas att det här året blir
bra för er!



Min fina lillebror och jag!


Kommentarer
Postat av: Kayleigh<333

haha mamma gettis(inte) på dej för du är en bra moster..!!hihi

2010-01-09 @ 17:36:42
Postat av: marie

Tack hjärtat!

Puss på dig!

2010-01-13 @ 00:32:53
URL: http://mynameismarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0