Nu är det dags...



Jo ni go vänner, Denna bild togs den 2november 2006. I skrivandes stund är det den 30 oktober och snökaos har utlovats... Ja det är inte utan att man ryser. Vackra vinterdagar med rosiga barn i pulkor är väl en sak, men kallt regn i mörkret  på väg hem från jobbet?
Nej usch!
Fått på vinterdäcken? Inte jag heller!

Nej man får hoppas på en fin vinter, lagom med snö och kyla, och många dagar som den på bilden!

Lillebror kom hem från kosovo häromdan och idag var det medaljceremoni. Jag kunde tyvärr inte vara med på denna så jag får väl höra om hur bakis alla var och vem som spydde mest senare.
Jodå tro mig det är så det går till.
För ett tag sen kom andra lillebror hem från Tchad, Storasystrarna Marie och Pia (som förövrigt inte är systrar med varann, bara med brodern...) samt den söta flickvännen åkte för att möta och hämta. Efter att ha suttit på soldathemmet(0800 tror jag det var) och sedan bussats runt på livgardet var det dags att äntligen få se dem. Efter lagom långt tal fyllt av lovord som fick stolta hjärtan att klappa lite extra delades medaljer ut. Vi konstaterade att "gossarna" såg trötta ut, röda ögon och långsamma tankfulla rörelser när det kramade om varandra. Vi förstod att det var svårt för dem att skiljas efter så lång tid tillsammans och att tårar fällts.
Så såg vi honom, lillebror! Solbrun och leende(mest mot den söta flickvännen men lite åt systrarna också) kom han mot oss och en liten tår brände i ögat.
Han kramade om den söta flickvännen och det var då vi kände det, SPRITÅNGORNA! De var så bakis hela högen så det går knappt att beskriva! Många skyndade ut försökte stå rakt, medaljceremonin hade helt klart varit ett riktigt kraftprov!
Ja vi gick också snart ut, i dessa ångor var det risk att  åka fast för rattfylla på vägen hem!  
Ja, så jag kan tänka att lillebror idag tar en tidig kväll.
Gott att ha dem hemma, nu är det bara lillasyster J som befinner sig för långt bort. Men när hon kommer hem blir det syskonträff!

Ha det gott

Kommentarer
Postat av: Sönnta

Det var nog en av kaptenerna som fick upp det mesta av det som slank ner.

Längtar efter nästa syskonträff:)

2008-10-31 @ 10:29:08
URL: http://sunnta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0