Tredje gången gillt!

Hej, nu var det ett tag sen!

Ja, jag har haft lite att göra på jobbet och eftersom jag nästan enbart använder datorn när jag är där(här) så har det inte blitt nåt.
vid två tillfällen har jag börjat skriva men inte hunnit få dem klara.
 Ska skriva så fort jag kan så det blir nåt denna gång, tredje gången gillt!

Vad har hänt då? En hel del!
Förra fredagen efter jobbet åkte jag ner till stockholm och hämtade min mormor(81år) som skulle upp till moster i sikhjälma för att vara djurvakt(2hästar,3hundar,4katter och en kakadua...)
Först handlade vi på willys i rissne och sen for vi hem till mig för att sova.
Kom hem vid 2130 och då ville mormor ha en Irish coffee.
Jag satte på kaffe och mormor tog fram ett par vinglas. jag har såna stora vinglas som rymmer en hel del...
Mormor hivade fram en literflaska whisky och måttade.
Att glasen var mycket större än ett vanligt vinglas tycktes hon inte märka för hon måttade som hon brukar, jag gissar på att det blev en ca7-8cl i glasen och mycket riktigt snart började hon fnittra.

nåväl, vi hade en mycket trevlig o avslappnad kväll, "Fan, jag känner mig på snusen!" och "Jävlar vad stark den där whiskyn var" blev minnesvärda repliker(förutom när hon tappade en sko i trappan och ropade på sin necessär...).

Sen sov vi gott, hämtade upp K1 o K2 och for till sikhjälma dagen efter.

Och sen då?
Jodå mormor har det gott, jag och kusin T har åkt i skytteltrafik för att hjälpa och se till mormor o alla djuren,
idag hade hon visst blivit osams med gojan men det är en annan historia.

Jösses törs man skriva mer?
Jag chansar!
Lillebror har fyllt år, 21 och mamma 53(dock inte hans mamma bara min, vi är en modern familj).
Lillebror har jag faktiskt inte grattat för tele2 stängde av mitt internet!
ska skicka en grattis nu när jag skrivit klart här.

Nu ska jag trycka på knappen föratt försäkra mig om att det blir något inlägg publicerat den här gången!
Ha det så gott!


Äsch, skulle lägga in en bild men jag har visst glömt hur man gör...
Ska jobba på det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0