I den härliga vårsolens glans!

Nu är det vår, massor med vår!
Ja, lite kalla grader emellanåt, men såna där underbara
"vår nästan sommartecken" poppar upp överallt.
Alla skolkande gymnasieelever som går runt i solen,
blommor, humlor, raggarna i cab som äter glasspå fyristorg
och östra ågatan, mopeder, alla människor, plötsligt är det så
många människor som är ute och alla ler. Det är så mysigt!
Och snart är det dags för vårbalerna, då cyklar studenterna i frack
med de långklänningsklädda damerna på ramen eller pakethållaren!
Då är det verkligen vår i uppsala!
Jag hoppas så att lillebror kommer till uppsala och pluggar och
inte far söderut!
De andra söker sig norrut, ja närmare bestämt till östersund!
Jodå, äldsta lillasyster ska jobba där i sommar, lillebror som inte bloggar
har sökt jobb, hittat lya och hoppas på flytt dit och yngsta lillasyster säger att det
står emellan östersund och göteborg,"göteborg är som östersund,
man kommer hem."
förklarade hon. För mig vore valet enkelt, vad ska man neråt och göra
annat än turista?
Ja på tal om östersund, jag skulle ju ha vart där nu, men så blev det
inte, väldigt synd tycker jag!
Får se när jag kan få till det och åka upp med K1 och K2, veckorna har 
för få dagar, dagarna för få timmar och jag för lite tålamod!
Jag blir så stressad när jag inte hinner med allt och alla!
Jag vill hälsa på alla, jämt! och så vill jag vara hemma och bara fundera,
pyssla lite, hitta på saker med barnen och så ska man väl jobba lite...

Det har blivit en bebis till!
Åsa-tjofräs(en kusin till mig) har fått en liten tjej. Jättesöt!
Och pyret har äntligen satt fart och gått upp i vikt ordentligt, har passerat 3kilos barriären!
Det tog ett tag kan man säga! (brås väl på mor sin, tar saker och ting i sin egen takt...)
Så snart passar nog stl 50 riktigt bra! Hon är så söt.
Jag vill hälsa på där också!

Nej nu ska jag ta och klicka på "spara och publicera" knappen. 
Inlägget blev inte alls om det jag tänkt mig, men får ta det en annan gång!

Ha det gott allesammans!



 

Kommentarer
Postat av: Sönnta

Jo jag börjar väl mer och mer ställa in mig på en framtid i Uppsala. Kollade på lite bostädersidor precis men jag blir inte klok på det där. Ses vi i helgen?

Kram

2009-04-21 @ 21:22:08
URL: http://sunnta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0