Fullt upp helg -igen!

Fredag!
En del tänker: Fredag, sluta tidigt, ta det lugnt, äta lite gott sitta
hemma och ta det lugnt, titta på tv och ladda inför lördag.
Jag tänker: skolavslutning med samling 0800, kyrkan 0900 och 
in till stan med K1 till kl11och äta lunch
med pappan. Handla, komma ihåg olja till bilen och tanka.
Tillbaka hem, dammsuga tvätta, duscha och tvätta håret.
Se till att K1 har packat allt inför fotbollscupen i helgen, hämta K2
på dagis, höra av mig till lillebror som tar studenten, fixa mat.
packa för att åka till jobbet, övertyga K2 att det går bra att sova med
moster när mamma jobbar. Hänga tvätt och åka till jobbet.
Börjar 1800, slutar 1400 på lördagen.
Då är det cup i Pilsbo,hämta K2 efter jobbet och köra dit. 
Missar två första matcherna men kommer hinna se den sista.
Vädret lär inte bli det bästa...
Hem sen eftermiddag, syster med litet pyre har anlänt, ska försöka
hinna dit.
Men sen tänker jag gå och lägga mig!
Samlingen är inte förrän 1200 för dag två i pilsbo och jag tänker
inte ställa klockan!
Strategin är att låta K2 vara vaken länge på lördag och sen är det
bara att hålla tummarna för att hon sover länge på
söndagsmorgonen. Ibland funkar det...
Det kanske låter stressat men faktum är att jag klarade dagen 
riktigt bra. Kom ihåg allt!
Men jag är trött, väldigt trött. Har fortfarande inte fått sova någon
bra natt sen förra helgen och jag är inte 20 längre...
Tänk vad mycket man orkade förr! Man kunde hålla igång 24timmar
i sträck lite titt som tätt. Vart tog den energin vägen?
Varför är det inte ordnat så att man är trött först och sen, lagom
till man får barn, Då får man massor med ork. Det vore så mycket
mera  praktiskt!

Det hände något lite mysko idag.
Jag skulle kolla lufttrycket i däcken på bilen idag. Sist fyllde jag till 2.0
i varje däck, men så när jag skulle kolla idag så visade mätaren på
2.5!
Jag testade igen men mätaren envisades med 2.5.
Nu är frågan; vilken mätare visar rätt? Den när jag fyllde i luft senast
eller den idag? Och hur kollar jag det?
Tanken har slagit mig förut, just det där att "hur vet jag att den här
mätaren visar rätt?"
Nu blev det bekräftat, får åka till en annan mack och mäta och sen
ytterligare en för att dubbelkolla.
Men det blir en annan dag!

Stort grattis till lillebror och ha en bra fredagkväll allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0