Hungrig!

Sitter på jobbet och är hungrig. Det borde bli lite lunch när som helst,
hoppas jag.  Annars äter jag ändå, blir så yr,skakig och otrevlig
annars.
Jag måste ha en väldigt hög förbränning för jag är hungrig nästan
jämt. På jobbet är det lite av ett skämt.
-Jaså är Du hungrig? det var ju ovanligt! En del bara tittar och går
rakt på sak: - Fan vad du äter mycket! eller den jag jag brukar få
höra mest:
-  Jag vet ingen som äter så mycket som du!
Vi fick in en ny tjej härom veckan hon gick dubbelt med mig och när jag
ställde fram min fruktpåse sa hon: Ja just det, det är du som äter så
mycket va? Miss J sa det, "Hon äter jämt" sa hon.
Hmmm....
Min teori är att allt är relativt och ja, hungrig är jag ofta men det är
inte alltid jag äter så mycket i taget. Tror jag i alla fall.
En dag när jag jobbar äter jag:

Frukost vid 7: ca 2smörgåsar ochen stor mugg kaffe. 
                         eller en tallrik gröt och kaffe.
Frukost på jobbet vid 9: frukt och en smörgås eller frukt och lite yoghurt
Fruktstund vid 11: en eller två frukter
Lunch vid 1330: Mat eller yoghurt med knäckebröd plus macka
                             (utefter om jag har kommit ihåg lunchlåda)
Fruktstund vid 15/1530: En frukt eller två
Slutar 1600, åker hem.
Middag vid 17-1730
och så en kvällsmacka eller nåt på kvällen.

Mycket frukt, jag vet.
Men kruxet tror jag är Fika. Jag vet, det finns inte med här
men väldigt ofta smyger det in fika också och jag tror det är där folk
reagerar. Jag fikar gärna mycket. Den största bullen eller varför inte två?
Har beställt in två efterrätter vid flera tillfällen när jag äter ute.
Rekordet är sju tårtbitar. Vi var på fyrtioårs kalas och de hade jättegoda
hembakade tårtor. När jag gick för att hämta min fjärde tårtbit(jag
trodde inte att nån tänkte på det!) Hördes en mansröst:
-Ska du ha ännu mera tårta?!
-Eh, Ja! Den var så god och så var det ju faktiskt tre sorter och den här
ville jag gärna ta en bit till av... Vad säger man? Det var ju bara att
erkänna läget!
Men, det bästa var att Mansrösten visade sig tillhöra maken till den som
bakat tårtorna så när vi skulle åka hem överräckte de en tårta till
mig att ta hem(Lycka!) med orden:
-Jag har aldrig sett en tjej som äter så mycket tårta! Ta med den här
hem nu!
Och det gjorde jag och kunde i lugn och ro testa mina gränser med
resultatet sju bitar (lite drygt halva tårtan vill jag minnas...) på en fika.

Äh, jag vet inte. Egentligen bryr jag mig inte. Så länge jag inte ändrar
klädstorlek borde det vara ok, tänker jag.
Men klart att man börjar fundera när aptiten ofta kommenteras.

Vad äter DU på en dag och hur många tårtbitar kan du klämma?
Nu ska jag äta!


Kommentarer
Postat av: mammagerti

Äta bör man annars dör man:) Håller med dig, så länge klädstorleken inte änras är det ok;)

Kram

mamma

2009-06-07 @ 13:38:51
Postat av: Pär

Låter lite som Eric tycker jag. Han kan också äta som en häst. Fast inga tårtbitar då kanske...

2009-06-10 @ 15:18:15
URL: http://lps.blogg.se/
Postat av: Anonym

ha ha, nej inte mycket tårta där inte! Men när han kommer till stan blir det café!

2009-06-10 @ 21:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0