Moster hela dan!

Idag har jag varit moster hela dan!
Fick hem lilla pyret vid1030-1100 tiden och återlämnade inte
förrän vid 1900!!
Vilken mysdag!
K2 är en mycket stolt "storkrusin" åt "lillkrusinen Pyret".
Hon klappar och hämtar leksaker och blir så lycklig när krusinen
får  fram några läten. Hon lyssnar mycket noga när krusinen släpper
fram ett; uuh, ääh eller ngee. Vid ett tillfälle var K2 alldeles övertygad om
att krusinen ju faktiskt pratade "pappaspråk"(engelska).
- Hon kan pappaspråk! Hon pratar pappaspråk!

K1 tycker också det är mysigt med lite bebisgos, men inte i samma
mängder som K2.
Moster Mimma fick lära sig byta blöja och var mycket nöjd med sig själv.
Det är bra med bebisar, alla blir glada och varma i hjärtat.
Jag fick prova på nåt nytt också, en bärsjal!
En sån rekommenderar jag varmt till alla som har en liten bebis!
Helt suveränt!
Jag har provat bärselen och slinga till mina barn men det här var klart bäst!
Kände mig riktigt trendig dessutom!
Så jag har fått löfte att låna pyret och sjalen så jag kan gå på stan och
dricka latte!
En riktigt hipp moster alltså, måste till frissan först bara!
Nån som vill följa med på café?

En annan mycket praktisk sak med att vara moster är att  all eventuell
bebislängtan försvinner! Man skulle kunna tro att man blir alldeles
bebissjuk men icke!
Jag har kunnat konstatera flera gånger om att jag faktiskt inte skulle
orka ett varv till i bebiskarusellen. Alldeles lagom att vara moster. Mysa
och vara barnvakt och sen bara lämna tillbaka! Slipper hostiga och
oroliga nätter, magknip, bajsblöjor mitt i natten, och så den där konstanta,
dövande tröttheten. Den är som en tjock dimma runt huvudet.
Nej, bra att vara moster! och lagom till Pyret har blivit ett par tre år borde
det vara dags att bli moster eller faster igen tycker jag...
Jag har ju faktiskt sex syskon så jag tycker inte att det vore för mycket
begärt!

Det blir lite bilder sen!
Nu ska moster gå och lägga sig, imorgon väntar jobb och lite mera
"mosteri" får se vad det blir för äventyr då!

Sov gott och ha det så bra allesammans!
                                                                            


Kommentarer
Postat av: Barca

Ja nån gång ska du väl bli faster också : )

Men du får räkna med att det kan ta ett bra tag ; )

Saknar dej!

Kramar

2009-06-18 @ 17:07:40
URL: http://barca8.blogg.se/
Postat av: Marie

Rent teoretiskt tycker jag att max tre år, sen borde det bli nåt nånstans...

Jag åker omkring med din studentpresent i bilen och tänker att -Snart åker jag upp till familjen och kan ge den till dig!

Den tar stor plats och är ganska otymplig, Mer säger jag inte...

Stor kram!

Stor kram

2009-06-18 @ 22:51:33
URL: http://mynameismarie
Postat av: mammagerti

Jag tycker det är tur att naturen förstår när det är dags att inte få fler kottar:) Annars hade du haft fler än sex syskon;D Kramis Hjärtat

2009-06-20 @ 01:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0