Det blir semester sen...

Oj, en hel vecka igen!
I vanlig ordning har mycket hunnit att ske!
Det var fullt ös nästan medvetslös i helgen i alla fall.
Fredag: jobbade 18-16 torsdag fredag, sovande jour men denna
natt väldigt lite sovande. Sammanlagt ca 4-41/2 timme...
Lillasyster tog studenten, kom hem från jobbet och där satt halva
släkten.
De dök på mig och undrade vart mina barn var.
Pappan hade sagt att han skulle svänga förbi med barnen men det
hade han inte riktigt hunnit med.
Det blir så när man får barn, plötsligt är folk inte så intresserade av
en själv längre, bara utav barnen. Fast jag är likadan så jag ska inte gnälla!
en av kusinerna var där med sin lilla Alba, Jättesöt och med en
massa hår. Ska köpa lite hårspännen tror jag!
Jag var jättetrött och det var skönt när jag väl kom i säng.
Sov sju timmar i sträck och sen kom barnen!
K1 hade fotbollsmatch 1100 och for iväg vid 930, sen kom lillebror och
morbror T med en flyttbil.
De sista grejorna samt stora lillasysters cykel hivades in, morbror T lagade
mammas bil och strax efter att jag och K2 sagt hejdå och farit iväg till
K1 fotboll rullade de iväg mot norrland.

K1 lag vann matchen med 4-1 och på kvällen körde vi upp henne till
moster i sikhjälma. jag nattade K2 knäppte på lite fotboll och tänkte
att nu ska jag ha en lugn kväll...

Gick och lade mig hyfsad tid, började läsa på en ny bok.
Klockan 2330 vaknade K2, "Mamma jag har ont i magen, jag måste
bajsa."
Jag bar in henne till toaletten, inget hände men det syntes att något var
på gång och hon hade varit rätt risig i magen under kvällen.
Jag frågade om hon skulle kräkas, det skulle hon inte.
Tillbaka till sängen, snart satte hon sig upp och jag tänkte; Nu
kräks hon. Mycket riktigt. Ordentligt också.
När det verkade vara slut i magen bar jag upp henne till duschen,
sköljde pyjamasen, tog ur tvätten som låg i maskinen och satte
på en ny med alla sängkläder och pyjamas.
sprang under tiden upp och ner i trappen för att se till K2 i duschen,
bäddade rent, borstade tänderna igen, ny pyjamas och så ner i sängen
igen. Jag hann nästan somna, "Mamma, jag måste bajsa"
Snabbt upp och in till badrummet igen.
"Nu måste det vara slut, kan omöjligt finnas något kvar i den lilla magen"
Tänkte jag. Och så somnade vi gott.
Kl 0514: Mamma, jag har bajsat på mig...
Kände mig lite sliten i söndags.
Åkte till moster på eftermiddagen, kom hem lite senare än tänkt(det
blir alltid så när vi åker dit,trivs så gott där!) och på måndagen var det
dags att kliva upp till skola och dagis igen.
Jag skulle till sundbro och hjälpa till, det var kul.
På kvällen hade K1 fotbollsmatch igen! denna gång vann de med 6-2!
Ja, så i tisdags när det var dags att jobba kännde jag mig lite trött.
Då bestämde sig Miss J för att vi skulle promenera till ikea...

I morse tryckte jag på snooze åtta(!) gånger, det var rekord. Två gånger
brukar det bli men i morse gick det bara inte att gå upp.
Jag orkade inte ens bli stressad, "Jag vill inte vara vaken nu" sa K2
och drog täcket över huvet. Cant argue with that!
Imorgon har vi sovmorgon till sju och jag ska inte till jobbet.
Känns skönt!
Nu är det dags för en fruktstund!

Ha det så gott allesammans!

Kommentarer
Postat av: tanja

need to know, nice to know samt sovmorgon till 7... allting är relativt.

2009-06-10 @ 22:11:03
Postat av: Anonym

Ja, saker är inte längre vad de en gång var...

2009-06-12 @ 19:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0