Grannkoll

Sitter på jobbet och försöker styra upp mina helgplaner.
Nä,ingen maskerad, men klurar på att åka ner till barkarby,
tända ljus på graven och sen ta en fika hos mormor. Tänkte
åka över till ett par kompisar på kvällen, och helst skulle jag vilja
passera Stefan och K på vägen hem. 
Fast egentligen skulle jag helst vilja  få duscha och byta kläder innan
jag åker nånstans!
Sen skulle jag vilja vrida tillbaka klockan ett par tre timmar, då skulle jag
hinna göra ALLT. Jag tycker om när jag hinner med allt
Har jobbat sen 18 igår, slutar 14 idag och känner mig så lagom fräsch.
Det är så mycket jag vill, men tiden räcker sällan till tycker jag.
Känns det igen?

Nåja, har spanat på grannarna idag.
När man sitter vid MissJ köksbord ser man rakt in till sex lägenheter, så vi har
ganska god koll på grannarna.
I raden till vänster är det ettor och där bor det lite yngre folk. Där är persiennerna
nere länge på helgerna. I raden till höger bor det lite äldre folk, och där är
persiennerna uppe tidigt oavsett veckodag.  
Idag noterade jag att det stod blommor med ett kort i hos det äldre paret
längst ner. Man kanske skulle knacka på och säga grattis!
Kan inte hjälpas, men jag tycker det är kul att följa grannarna inte så att
man står i köket och glor i fönstret hela dagarna, men när vi sitter och äter
är det svårt att undgå "skådespelet".



Så här gick grannspaningen till en gång hos familjen i dalarna!
En tillsynes okänd person gick inne på grannens tomt! 
Lillebror sprang och hämtade kikaren under mamman i familjens 
protester, men som ni ser snappade hon raskt till sig den.
Jag höll på att skratta ihjäl mig och lyckades i ett obevakat ögonblick 
ta den här bilden!

Måste gå nu, har hunnit bli dags att gå hem!
Får se hur min dag blir, har facit ikväll;)

Må så gott och ha en trevlig helg!

 

Kommentarer
Postat av: mamman

Vem var den okända personen? Kramar i mängder

2009-11-01 @ 11:04:32
Postat av: Marie

Grannen själv! =)

2009-11-01 @ 18:08:06
URL: http://mynameismarie
Postat av: Sönnta

Du skulle sett henne när Meta var hos SundqvistOlle. Hon släppte inte kikaren på nästan en timme;)

2009-11-02 @ 21:56:37
URL: http://sunnta.blogg.se/
Postat av: Marie

Ha Ha! Så briljant!!

2009-11-02 @ 22:03:53
URL: http://mynameismarie
Postat av: Pär

Haha, vilken bild! Förvånar inte mig det minsta!

2009-11-16 @ 14:49:18
URL: http://lps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0