Mama Afrika

Läser en underbar bokserie som jag vill tipsa er om.
Det är Alexander McCall Smiths böcker om Damernas detektivbyrå. 
Den handlar om Madama Ramotswe som startar upp en detektivbyrå för sitt fadersarv.
Hon tar stor stolthet i att , citat;"vara grundare och ägare till Damernas detektivbyrå, Botswanas enda detektivbyrå som åtar sig både damers och andras angelägenheter"  Mma Ramotswe är en fantastisk kvinna och författaren beskriver Botswana  på ett mycket målande sätt. Det är lätt att se Mma Ramotswe och Mma Makutsi sitta och dricka sitt starka Roiboos-te inne på detektivbyrån.
Hon är en riktig Mama Afrika, böckerna är underbara, både roliga,tänkvärda och väldigt underhållande!

Imorgon  far jag och barnen till världens bästa Fia med den vita volvon!
Många pengar blev det till verkstan men det är inte mycket att göra åt. Hoppas slippa några fler turer dit...

Nej, nu ska jag jobba lite, sitter faktiskt på jobbet. Nästa vecka när jag jobbar helg bär det av till östersund!
Vi ska bo hos min mamma i två nätter, åker upp torsdag och hem lördag.
Ska bli jättekul, många mil men jag gillar att köra bil så det går nog fint.

Jag gillar mina jobbhelger, träffar så mycket trevliga människor jag aldrig skulle träffat annars. Ska försöka få med mig kameran nästa gång vi far till motala.
Motala är själavård!
En supermysig liten stad med supermysiga människor i.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Gissa vilka två filurer som kommer till Björklinge 29e dec till 2a jan.. Jo visst jag och Richie.

Den du!

Saknar dig syster!!

2008-11-14 @ 20:16:40
URL: http://nocontrol.blogg.se/
Postat av: mammagerti

Vilken överraskning! Ska ni vara här två dagar? Gud, så skoj! Ja, jag har funderat över hur ni hade tänkt. Det kommer att vara en massa vinter när ni kommer. VÄLKOMNA!! Kramis

2008-11-17 @ 21:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0