Imorgon gör det ont!

 Japp, idag var det dags för innebandypremiär!
Oklara minnen över när jag senast spelade innebandy, det borde varit under gymnasiet men jag minns mest bara en massa volleyboll och handboll därifrån.
Innebandy var väl nåt man körde som uppvärmning när gympaläraren inte riktigt orkade bry sig, eller?
Hur som haver, idag hakade jag på farbror Kjell till vattholma.
"Gubbsen" (CA 15-61ÅR) och Kusin T(enda tjejen tills idag) i ett par av byarna omkring brukar spela tisdagkvällar och söndagförmiddagar. Både kusin T och farbror Kjell har visat upp en hel del blåmärken och haltat en del samtidigt som de försökt övertala mig att hänga med...
Det är inte så många regler(hög klubba är den enda jag minns från förr och den nyttjades inte här!), planen är HELA handbollsplanen och man kommer undan med det mesta så länge det sker med glimten i ögat.
Det var kul! Riktigt skitkul!
Jag for i golvet flest gånger av alla(det blir väl så när man är minst...) men till min besvikelse har jag inte ett endaste litet blåmärke att visa upp!

Jag känner mig lika mjuk och flexibel som en fryst oxfilé från
ca 10cm ovanför knäna (både fram och bak) och upp till midjan.
Jag har stretchat ordentligt tre gånger under dagen  och jag kommer att ha SÅ ont imorgon!
Synden straffar sig själv antar jag, kunde inte ens hitta gympaskorna!
Så länge sen var det jag tränade senast(oktober/november tror jag!)
Lånade ett par av någon här hemma.
Ser inte fram emot att ta mig ur sängen och pysa till jobbet imorgon!
MissJ kommer att skratta åt mig och skaka på huvudet.
Får trösta mig med att jag iallafall fick klart godkänt av  "gubbarna"
och jag känner mig faktiskt riktigt nöjd med mig själv !


Förutom att spela innebandy och stretcha har jag
grillat korv med barnen och bara varit ute hela dan.
K1 plockade ihop pinnar och gjorde en jättefin liten brasa.
K2 ville elda snö, tumult utbröt men allt löste sig
till det bästa och så småningom
blev det lite korv med bröd till lunch.

Massa varm sol och snöglopp, underbart!

Nu ska jag ta och stretcha lite till, borsta tänderna
och krypa till kojs!
Verle är räddat men fortsätt klicka!
Ha det gott allesammans!







Kommentarer
Postat av: tanja

ROCK ON!!!!!! sa ju att det var kul! men ärligt- inte ett enda blåmärke?! det var ju beige tycker jag.

2009-03-16 @ 09:07:38
Postat av: marie

Ja känns lite bittert för idag gör det ONT! Och har man inget att visa upp blir det ju bara gnälligt...

Jag är gnällig idag...

2009-03-16 @ 12:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0