Trasigt eller inte trasigt? Det är frågan...

Japp gav mig på innebandyn igår kväll igen.
Det är så kul!
Spelade denna gång i en byggdegård, tre av gubbarna
var med sist och de andra var för mig nya, dock har jag ju hört
talas om dem.
Det var klart tuffare här än i vattholma, liten yta skapar ett
snabbt spel, fler smällar också...
Hade fortfarande ont efter söndagen men körde på.
Efter ca 45 min insåg jag att det var nog inte bara träningsvärk i
vänster höft utan allmänt "paj". Kunde inte böja höftleden längre.
Eftersom jag är ny och tjej vill man ju inte gå och sätta sig
så jag körde på den sista halvtimmen också.
Ta på sig skorna efter samt att sätta sig i bilen var klart besvärligt och ont.
Kylde, duschade och ringde 1177.
De tyckte att jag skulle åka in till akuten, det tyckte inte jag.
Pratade m vårdcentralen i morse o de ingav lite hopp.
De tyckte det lät mer som en "ordentlig överansträngning", då kan tydligen
lederna gå i strejk.
Det låter bättre än trasigt tycker jag!
Jag slet nämligen sönder en höft när jag var 17 och undkom
operation med hårsmån. Det tog 12 veckor att bli bra och det gick inte att
fuska! Inget kul alls!
Så nu sitter jag här och jagar sjukgymnast.
Tokigt det blev!
Och jag som ville spela på söndag igen!

Nåväl, nog gnällt!
Solen skiner och fåglarna kvittrar!
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0