Två veckor!

Ja, drygt två veckor sen sist jag skrev! Förstår inte vart tiden tar vägen!
Det känns som om livet bara rusar på, det är en ganska konstant känsla,
 vet sällan vilken dag och vecka det är.
Fast sista april hade jag koll på. Det var lika mysigt som vanligt.
Solen sken, Jag,barnen och syster som är hemma från Irland lade ut filten
vid ån bakom ungdomens hus, precis vid bron.
Satt där förra året också och det är ett sånt bra ställe.
Längst fram på bryggan sitter det redan folk så K2 kan inte ramla i ån,
Det är lite upphöjt så vi kan se båtarna när vi sitter,
bakom är det gångväg och uteservering så inga bilar och bara 25meter
bort ligger glasskiosken!
Det perfekta stället liksom!
Vi satt där och tittade på båtar och fikade i nästan två timmar.
Efter ytterligare en timme på stan åkte vi hem och hade det fortsatt bra.

Lilla "krusinen" pyret är här med sina trötta föräldrar och hälsar på.
Hon är helt fantastiskt fin!
K2 har sagt ett par söta ord om "krusinen"
-Vilken tur att jag fick en så fin krusin!
Och
-Hon tycker om mig mest, Och jag är jättesnäll mot min krusin!
K1 vill bara sitta med pyret i knät och titta och mysa.
Emellanåt tittar hon upp och säger -Hon är så fin!
Ja, alla vill hålla!
Och jag har fått massor med leenden och några sådana där mysiga läten.
Fick barnvakt förra veckan och hoppas få göra det igen imorgon eller så.
Jag tror de far hem på lördag, då blir det tomt.

Mamma kom hem en sväng och for idag igen.
Men i måndags firade vi henne "för Momon har tagit studenten
för momon har tagit studenten", Ja några sjöng moster och några sjöng
mamma också.
Ja hon är färdig nu! Mamma är sjuksköterska!
Om en månad tar lillasyster studenten och då får vi se momon igen!
Sen åker hon till "långtbortistan" och jobbar.
Heja mamma, Du är bäst!!!

Ja förresten,glöm inte att klicka för skogen!
Nya sponsorer har tillkommit och nu är det bara att klicka på igen!
Och nu kom jag på ännu fler saker att berätta,
ska försöka ta det imorgon!

Ha det gott så länge! 

Kommentarer
Postat av: mammagerti

Ja, Hej hopp! Jag tackar och bockar ännu en gång för all peppning och uppbackning under student tiden:) Så kom igen "lill Sunnta" bara att bita i det sura äpplet och plugga mellan kårkvällarnas öl.

Puss på er alla Älskar Er massor

mamma

2009-05-06 @ 21:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0