En bra dag.



 Vet inte vad det var men det blev en låång natt med mycket spring! K2 väckte mig
ett par gånger med att prata högt i sömnen,
Tilly (katten) sprang omkring och jamade i omgångar (han åkte ut på verandan vid 4 snåret)
K1 vaknade och ropade och Tara(hunden) gick också omkring!
Så när klockan ringde var man sådär lagom go...
Men ledigt idag med K2 och efter att ha fått iväg
K1 med skolbussen kunde tempot skruvas ner och dagen börja i en lite makligare takt.

Fick på mig lite kläder, K2 roade sig själv ett långt slag för ovanlighetens skull och under
tiden hann jag röja i både kök och badrum!
vid 9 tog vi en liten fruktstund, Kusinen kom in och lånade Tara för en löparrunda och K2
 och jag forsatte att dona i varsin ände.
 Åt lunch vid 1130 och sen bäst av allt, gick vi och lade oss!
K2 brukar sova middag men inte jag!
Läste saga och sen sov hon gott vid min sida medan jag läste min egen bok (Sally Salminen Den långa våren)
Tittade på klockan vid 1230 och somnade sen själv.
nästa gång jag tittade på klockan var den 1425!
Jösses! 2 timmar!  kände mig  som ny!
Vi gick upp och åt mellis, sen ut och hämtade ved,  K1 kom hem strax efter 15.
När hon hade ätit mellis och vi hade dansat en liten stund i köket
gick vi ut med hunden och lekte i runt en timme.

Ja så flöt det på resten av eftermiddan och kvällen allt var lugnt, Mimma och farbror Kjell
kom över en stund, drack kaffe och fick håret klippt och sen for de hem.

Inget tjafs och gnäll på hela dan! Bara glada barn
och en utvilad mamma! Så härligt!

Imorgon är jag också ledig men då är schemat fullt!

Nu ska jag borsta tänderna pussa lite på barnen och gå och lägga mig.
Må och sov så gott!

Läste en sån rolig grej idag:

-Mr Churchill, If I were married to you i would put poison your coffee!
-Lady Astor, if I were married to you,I would drink it!

Ett replikskifte i det brittiska parlamentet på 1920-talet!

Kommentarer
Postat av: Barca

Ja det lät som en riktigt trevlig dag : )

Roligt det där sista du skrev också : P

Kramar på dej!

2008-09-08 @ 20:16:20
URL: http://barca8.blogg.se/
Postat av: Sönnta

Det var bra sagt. Ska jag komma ihåg...

2008-09-09 @ 08:00:17
URL: http://sunnta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0