Glad!

Hallå!
Klockan är 22 och jag lagar mat på vedspisen!
Jobbmåndag imorgon så det gäller att vara förberedd!
Jobbar till 16, hämta på dagis 1645,hemma till 17 och sen har K1 träning 18.
Så, lagar mat, matar kanin(är kaninvakt), hänger tvätt,fixar disk,
lägger fram kläder osv nu.
Det blir kycklingfyllda smördegspiroger till middag imorgon!

Har haft en kanonjobbhelg med en massa positiva inslag! 
God mat och gott sällskap. Vad mer kan man önska?
 
Jag jobbar som personlig assistent.
Det är ett jobb där man lär sig mycket om människor vilket är givande.
Jobbet man gör är viktigt, man är en annan människas händer och ben.

Varannan helg åker min brukare(det heter så,jag kallar henne missJ här,
senare kommer det att ändras till mrsJ...)och jag till Motala.
Där besöker hon Mr S, och jag brukar tillsammans med hans assistent
bli utslängd en stund på kvällen så de tu får en stund för sig själva.
På detta sätt har jag blivit bekant med några mycket trevliga människor
samt staden motala.
Det är ca ett år sedan det första besöket i den lilla staden och jag har lärt mig hitta riktigt bra,
Hittar hem till MrS, P, A och S, till järnvägsstationen, folkets park, icamaxi,östenssons, o´learys,hamnen,
varamon och runt i stan!
lyckades till och med hjälpa några turister att hitta till den ena campingen i somras!
Ett kul sätt att lära känna en stad!
Nu måste jag fylla pirogerna, gnugga nötterna och SOVA!

K1s lag vann säsongens si







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0