Hästverk - Träningsvärk

Hej igen!
Satt tidigare idag och skrev när transformatorn blev väldigt varm.
Ja inte bara varm utan riktigt brännhet så mitt i allt fick jag lov att dra ur kontakten!

Nåja har en liten minut på mig att skriva innan jag ska kila vidare...
Träningsvärk idag!
Var till min moster i sikhjälma och hälsade på igår  och se lagom till det hade hon köpt en ny fil...
Fil undrar ni, ja det var dags att verka hovar!
Tänk så lägligt just när jag kom på besök och allt. Men vad gör man inte för en kär moster?
Så när barnen (jag har två, K1 snart 10år och K2 snart 3år) hade ridit och pysslat klart med  hästarna skred jag till verket!
Och hej vad det gick!
Den nya filen tog bra och jag slet på ordentligt, Blev alldeles i gasen i det hela och hojtade till och med efter kniven efter en stund! Den har jag inte vågat använda förut men här skulle verkas häst!

Efter en dryg timme kunde jag mycket nöjd och genomsvettig titta och konstatera att så här fina  hovar har jag inte lyckats få till de andra gångerna. Kunde också återigen konstatera att jag MÅSTE komma igång och träna!
Moster strålade och var lättad, nu kunde hon fara på semester!

Nu måste jag iväg! Må så gott!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0