Slut på sommarlov!

Det börjar bli dags att inse att hösten inte är särskilt långt borta.
Har redan sett flera annonser om julbord och shower. För det mesta
tolkar jag dessa som skämt eller feltryck, men så är det de gula löven
som sakta men säkert har börjat att sprida sig på björkarna.
Det går inte att skylla på torka direkt...


En helt fantastisk sommar har det varit!
Vi har varit i storforsen uppe i norr och på eketorp på öland i
söder. Jag tror vi räknade till tolv olika landskap och milen har jag inte
räknat exakt men ca 140 från norr till söder.
Att åka sovtåg var en av de största höjdpunkterna. Jag fick träffa Olga
också och det värmde!
Olga var au pair i glasgow, och det var många år sen vi sågs senast.
Längesen vi hördes också, ett julkort ibland.
Det blev rundvandring i luleå och uppdatering om hur det gick med alla i
au pair gänget. Jättekul!

I sikhjälma hade vi det också gott.
K1 ville inte åka hem och blev där ytterligare en vecka efter att K2 och jag
åkt hem. (Imorgon far hon upp igen, själv med buss för första gången. Hon ska
ta med Tara för säkerhetsskull...)

Sen var det ju resan till öland!
Helt suveränt!
Jag hoppas vi kan åka nästa år igen. Det var så mys. Jag kompade ut två timmar
tidigare på fredagen 31 juli.
Packade in kylväskorna, barnen och de sista pinalerna i min allslukande
fantastiska vita fula (fast det kan han ju inte rå för) volvo och strax efter fem
på eftermiddagen bar det av med östra ryd som första etapp!
I strängnäs blev det McD drive in och K1 utbrast lyckligt och förväntansfullt:
-Nu är det semester!
Och det var det.
                                                                        
Ganska många bilder blev det, men de har inte laddats ner än.
(Den här är ifrån förra sommaren)
Många plockade stenar blev det också, och kartor och brochyrer.
Och vykort! Både K1 och K2 skrev flitigt!

Det blir ett inlägg med bilder när jag listat ut hur man får bilderna från mobilen till
datorn...

Jag hoppas att ni också fick en bra sommar, nu ska jag jobba lite.

Ha det så gott allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0