Har det varit påsk också?

Ja, nu har livet gjort ansats till rekord igen, vad hände
med 20 mars fram nästa vecka?
Jag tror det kommer bli stora rubriker snart när vetenskapsfolket
inser att jorden plötsligt har snurrat minst dubbelt så fort
under ett par veckor och det är inte alls den 8 april utan snarare
22 mars eller nåt.
Ja, det var där nånstans jag halkade iväg och tappade kollen.
Men på något vis har jag hunnit med en faslig massa extratimmar
på jobbet, flytt till lägenheten och en massa annat.
Det där med påsk kom inte med alls.

Men som vanligt står lika mycket till och väntar på att få bli gjort.
Ett flyttlass till att hämta, bokhyllor ska inhandlas och skruvas.

Jag får ingen kläm på vart alla mina bokhyllor tar vägen. Jag tycker
jag har köpt ganska många i min dar.
Nåväl, det får bli ett par till igen!

På söndag blir det fint besök, Krusinen Pyret kommer och bor hos oss!
K2 vill att hon ska sova i hennes säng och blev lite besviken när jag
lassade in en spjälsäng i bilen i morse.
Jag förklarade att nu har krusinen blivit så stor att hon faktiskt kan
krypa och ramla ur sängen. Men K2 tänker gosa och mysa väldigt
mycket i alla fall. Det är ju inte varje dag man har "en egen" bebis
hemma!
Och jag, ja jag kan bara erkänna att min plan är densamma!

Ha det gott allesammans!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0